Genel Cerrahi Uzmanı

ALAATTİN ÖZTÜRK

Soru Cevaplar

Apandisit ameliyatından sonra herhangi bir şikayet kalmaz. Sizin bir şikayetiniz var. Ameliyatla ilgisi olduğunu düşünmüyorum, muayene olmanızı öneririm.

Kabızlık var diye kanser düşünmek yanlış. Bir yıl önce kolonoskopi olduysanız ve hiç bir şey bulunmadıysa 10 yıl rahat olun. Bu arada kabızlığınız için bir hekimden yardım almanızı öneririm.

Tek başına testlerin yorumlanması yetersiz olabilir. Hastanın şikayet, muayene bulguları, diğer tetkikleri de gerekir. Üstelik tetkikden beklenenin ne olduğu da önemlidir. Bu rapor (muhtemelen MR tetkiki) sonucunda da karaciğer de iki anormallik belirlenmiş, daha ileri incelenme istenmiş. Safra kesesinde muhtemelen taş görülmüş. Bu raporu ancak tetkiki isteyen hekim isabetle değerlendirebilir.

Sorunuzu yeterince net anlayamadım. Şikayet ve muayene bulgularınızı bilen hekiminizle tomografi sonucunuzu konuşmanızı öneririm.

Muhtemelen hemoroid (basur) hastalığınız var. Bir ay ilaçlara devam edin. Sonrasında şikayetleriniz devam ederse br ameliyat veya daha küçük bir müdahale gerekebilir.

Yemek borusu ile mide birleşim yerinde hafif tahriş var. Mide içinde de tahriş var. Midenin çıkışına yakın kısımda yüzeyel sıyrık alnından biopsi alınmış. Bu tür raporlar tek başına genellikle bir şey ifade etmez. Şikayet ve muayene bulgularıyla birlikte değerlendirmek gerekir. O zaman sizin için anlamlı bir şeyler söylenebilir.

Geçmiş olsun. Benden ne istediğiniz tam anlayamadım ama bazı cevaplar vereyim. 2018'de kolonoskopi olmuş sonra y,ine olmuşsunuz (08.08.2021 gibi henüz gelmemiş tarihte). 2018'i dikkate alırsam bile 2023'ten önce kolonoskopiye gerek yok (özel bir durum olmadıkça). Genel cerrahlar da kolonsokopi yapar, dahiliyeciler de, gastroenterologlar da. Önemli olan usulune uygun yapılması. Hemoroid için her zaman kolonoskopi gerekmez.

Meme ağrısının bir hastalığa işaret etme ihtimali azdır. 1.5 yıl önce yaptırdıysanız yaşınız da küçük olduğundan endişe etmenize gerek yok. Günlük hayatınızı aksatıyorsa muayene olmanızı öneririm.

Fokal nodüler hiperplazi kötü bir hastalık değil. Hatta ameliyattan önce bu teşhis edilseydi ameliyat da gerekmezdi. Oldunuz bitti, başka bir şey yapmaya gerek yoktur.

Hocam bekunis isimli ilacı kabızlık şikayetiyle aldıktan sonra dahada kötü kabız oldum.Yani 1 hafta sonra ilacı almadıgımda tuvalete hiç çıkamaz hale geldim.Acaba bu ilaç bağırsak tembelliği yapma ihtimali varmıdır?Ne yapmam gerekir?

Geçmiş olsun. Ameliyata bağlı olduğunu sanmam. Bir cildiye uzmanına muayene olmanızı öneririm.

Geçmiş olsun. Bu internet çağında lenf bezi tesbit edilince hemen akla kanser (internetin yönlendirmesi ile) geliyor. Ama gerçekte öyle değil. Kasıklar lenf bezlerinin yoğun olduğu yerler. Bacak ve ayaktaki herhangi bir enfeksiyon durumunda bezeler büyüyebilir. Hatta bir sebep bile bulunmayabilir. Size önerim, şikayetiniz yoksa 2-3 hafta bekleyin. Kaybolmazsa bir hekime gidip muayene olun.

Safra kesesi safranın depo edildiği organdır. Safra kesesi alındığında kusmanız olursa yine de safralı kusabilirsiniz.

Testi isteyen hekim sonuçtan tatmin ise gerek yok. Tatmin değilse 3 kez yapılabilir.

Karaciğer kistlerinin çoğu tedavi ve kontrol gerektirmez. Ama kritik ir yerleşimi olur da şikayete sebep olursa durumuna göre kontrol ve tedavi yapılır.Polikistik over ile retansiyon kistinin birliktelik oranını bilmiyorum, bana göre önemli bir durum da değildir.

Eğer bir hazımsızlık şikayetiniz yoksa veya hazımsızlığınız olsa bile başka bir sebebi varsa (sebep polipler değilse) ameliyat olmanıza gerek yok. Ben bu takip aralığını 1 yıl olarak uyguluyorum. Takipten sıkılırsanız, sizin veya hekiminizin bir endişesi, şüphesi olursa ameliyat olmanızı öneririm.

Geçmiş olsun. Öncelikle endoskopi yapıldı ve bir şey görülmedi ise mide kanseriyim diye endişelenmeniz yersiz. Şikayetleriniz İBS'ye uygun. ama onun da tedavisi var. Mide bağırsak hastalıkları (gastroenteroloji) uzmanına muayene olmanızı öneririm. Bir de karın ultrasonu yaptırmanızda yarar var.

Bağırsak iltihabı olabilir. Muayene olmadan kesin bir teşhis konulamaz. Geçmiş olsun.

Merhabalar, USG raporunda boynunuzda lenf bezleri tesbit edildiği yazıyor. Büyük ihtimal bunlar normal. Ama sizi muayene eden ve tetkiki isteyen hekiminiz daha isabetli yorum yapacaktır.

Safra kesesi polipleri için ameliyat gerekmez. Safra kesesi polipleri safra taşı oluşumuna yol açtıkları ve zamanla büyüdükleri için yılda bir USG ile takip edilmelidir. USG'de polip yanında taş da oluşursa, kötü hastalık yönünde bir şüphe varsa veya 1 cm'i geçerlerse ameliyat gerekir.

Geçmiş olsun. Bir patoloji raporu hakkında yorum yapabilmek için; 1. Hastayı dinlemek ve muayene etmek gerekir 2. Patolojiden ne beklendiğini bilmek gerekir 3. Patolojinin hangi organ veya dokudan hangi yöntemle alındığını bilmek gerekir 4. Patoloji sonucunun hastanın durumunu ne kadar yansıttığını bilmek gerekir. Sizin sorunuzda bu unsurların hiçbirinin cevabı yok. Meme dokusundan çalışılmış bir patoloji raporundan bazı cümleleri almışsınız. Burda kötü bir şey yazmıyor ama hasta ve hastalığı hakkında da bir yorum yapamam.

Safra kesenizdeki polibin bir önemi yok, tedavi gerektirmez. Şikayetiniz muhtemelen böbrekleriniz ile ilgili. Önce Doğum uzmanına sonra da üroloji uzmanına muayene olmanızı öneririm.

Hastalığınız, tedaviniz ve ilaçların yan etkisi ile ilgili böyle ayrıntılı bilgiyi, ancak sizi tedavi eden hekiminiz verebilir. Onunla görüşmenizi öneririm.

Bildiğimiz hastalıkların böyle bir şikayeti yok. Ama bu rahatsızlığınız günlük hayatınızı etkiliyorsa muayene olmanızı öneririm.

Safra kesesi taşlarının kesin ve tek tedavisi ameliyattır. Mümkün olan en kısa zamanda ameliyat olun. Beklemeyle bir şey kazanmayacağınız gibi bu küçük taşlar safra yoluna düşerse daha büyük bir hastalık, daha fazla riskli bir durumla karşılaşırsınız.

Fıtığınızın büyüklüğüne göre karın içi basıncı artıracak hareketlerden sakınmalısınız. Korse takarak bebeğinizi alabilirsiniz bence. Ama cerrahınıza danışmanız iyi olur.

Ameliyatı sayı olarak çok olması bir risk değildir, hayati organların işlevleri normalse ameliyat olabilirsin. Zamanını ayarlamak istiyorsan bu senin elinde. "Çocuğumla uğraşıyorum, daha sonra olacağım" dersen en uygun zamanda yaptır, belki beklemeyle fıtığın büyüyebilir. Acil bir durum olursa her an ameliyat olabilirsin.

Endişe edeeck bir durum yok. Bu polipler öyle hızlı büyümezler. 10 mm olunca kanserleşme riski sebbeiyle ameliyat etmek uygundur. Ben şidiye kadar takip ettiklerimden 1-2 hastanın polibi büyüdüğü için ameliyat ettim. Yani polipler hemen büyümüyo. Yıllık USG kontrolü bana göre yeterlidir.

Memede yağlanma bir hastalık değildir, tedaviye gerek yoktur. 12 mm'lik lezyon takip edilmeli veya hekiminiz gerekli görmüyorsa yıllık kontrol edilmelidir.

Tedavi olmak için illa kanser olamk gerekmez (olmayın inşallah). Ama bu durumda da yapılması gereken şeyler var. 1. Tiroid hormonlarının tetkiki 2. Sol lob neden yok, araştırılmalı. 3. 24x15 mm'lik nodülden iğne biopsisi yapmak. 4. Hastanın şartlarını gözeterek biopsi sonucu iyi olsa bile, ameliyat dahil tedavi seçeneklerini değerlendirmek gerekir.

Kısacası kanser denemez. Hele burdan verdiğiniz USG ile böyle bir yorum yapılamaz. Bu tetkiki, isteyen hekiminizin yorumlaması isabetli olur, yoksa yanlış sonuçlara varırsınız.